H πανδημία ώθησε τη 1 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν e-shop

Σχεδόν μια στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις απέκτησε e-shop από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα.Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό (6%) δεν είναι μεγάλο, παραμένει, ωστόσο, ενδεικτικό ότι το ελληνικό εμπόριο καταβάλλει μεγάλη προ-σπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Οι εμπορικές επιχειρή-σεις στην Ελλάδα ενεργοποιούν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, για να διατηρήσουν μια επιχειρηματική κανονικότητα, με ένα 12% να απαντά ότι “από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, άρχισε να κάνει πωλή-σεις μέσω Facebook και άλλων Social Media”.Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του e-Commerce στην Ελλάδα θα διπλασιαστεί το 2020, φθάνοντας τα 15 δις ευρώ.Σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, που πραγματοποίησε σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, επτά στις 10 εταιρείες απαντούν ότι “η πανδημία τις ώθησε να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχημα-τισμό”.

Μάλιστα, σχεδόν 1 στις 3 (27%) απαντά ότι “αυτό έγινε σε πολύ μεγά-λο βαθμό”, ενώ το 47% σε μέτριο ή σε μικρό βαθμό.Αύξηση στις online πωλήσειςΟι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες από το ξέσπασμα της πανδημίας επένδυσαν στο online κανάλι, δείχνουν να επιβεβαιώνο-νται για την επιλογή τους. Σχεδόν έξι στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων τους εκτός φυσικού καταστήματος, κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι. Από αυτές τις επιχειρήσεις, το μεγαλύτερο ποσοστό σημείω-σε ήπια αύξηση των πωλήσεων. Το γεγονός αυτό είναι ενδεικτικό των πιέσεων που ασκούνται στα εισοδήματα εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής ύφεσης.

Συνολικά, πάντως, 3 στα 4 (74%) καταστήματα είδαν την online επι-σκεψιμότητά τους να αυξάνεται σε σχέση με το 2019. Εντούτοις από αυτές, μόνο το 11% καταγράφει ισχυρή άνοδο.(πηγή: sepe.gr)